2010. szeptember 20., hétfő

Kirandulas Szilvasvaradon

Hetvegen Szilvasvaradon jartunk, igy unnepeltuk a 10. Hazassagi evfordulonkat. Penteken ebed utan indultunk. Mivel az ut eleg hosszu, megalltunk Pesten a McCafeban egy kavera es csak aztan folytattuk az utunk. Korulbelul 6ra ertunk a szallodaba, a szilvasvaradi LaContessa kastelyszalloba. A kastelyt nemreg ujitottak fel, nagyon elegans, de nem tul hivalkodo. Talan ezert is tetszett annyira. Az egyetlan extravagans butordarab talan a fo lepcsohaz Swarowsky csillarja, ami kb 2 meteres, nagyon impozans targy.
A szobank is nagyon szep volt, meg sajat szauna is volt benne (sajnos nem volt idonk kiprobalni -nehezen melegedett) Miutan kicsomagoltunk megneztuk kozelebbrol az uszodat es ott szaunaztunk egy kicsit vacsora elott.  A vacsora finom volt, de semmi kulonos.
Szombaton kirandulni indultunk reggeli utan. Vegre nem esett az eso. Eleinte meg huvos volt, de mire a Szalajka volgy bejaratahoz ertunk mar le is vethettuk a kabatokat. A Pisztrangos tavak mellett elhaladva a fatyol vizeseshez ertunk.

Idaig tobbnyire kovezett ut vezet, tovabb mar kisebb osvenyeken mentunk egeszen az Osember barlangig. Az igazan kalandos ut innen kezdodott, letertunk a kek haromszoggel jelzett turaosvenyre, eloszor oriasi sziklak kozott masztunk felfele, majd egy sartol csuszos domboldal kovetkezett. Jol megizzadtunk mire megmasztuk es az emelkedo szelidult kisse. Lassan elertunk az Istallos Koig, ami tulajdonkeppen nehany  erdekesen kiallo szikla. Itt leultunk es megettuk az ebedunket: kifli - majkrem - sajtkrem, desszertnek egy kis kekszel. Ujult erovel vagtunk neki a kovetkezo szakasznak, ami egy, az eddigieknek is meredekebb maszassal indult. jo oras maszas utan ertunk fel vegre a csucsra, Istallos-Ko Erose-re, ami 959 meterrel a kornyek legmagasabb csucsa.
Az utunk innen mar lefele vitt, de meg visszavolt kb 10 km tura. Lassan elertuk a kek kereszt turautvonalat. Nagyon szep helyeken mentunk. Rengeteg erdei gombat lattunk, nehanyat le is fenykepeztunk:

Mire leertunk a hegyrol nagyon elfaradtunk es megszomjaztunk. 4 ora korul ertunk vissza a szallodaba, ahol 5-re masszazs elojegyzesunk volt. Nagyon jolesett :)
Vacsora elott meg atmelegedtunk kicsit a szaunaban.
Vasarnap reggeli utan osszepakoltunk es indultunk haza, hogy vegre visszakapjuk a Bogit.